Szilveszter.hu

NAP

ÓRA

PERC

MP

A szilveszterig

hátra

lévő

idő

Belföldi szállások Külföldi szállások ProgramokKépeslapküldés
  • Léteznek csodaszerek másnaposság ellen?


    Szerző: szilveszter.hu
    Reggeli fejfájás, émelygés és egész napos fáradtság? A másnaposság érzését nincs olyan ember, aki legalább egyszer ne élte volna át. Igaz, hogy a buli utáni reggel szinte egyből megbánjuk, hogy kicsit a pohár fenekére néztünk, ugyanakkor a megfelelő praktikákkal bizony túl lehet élni egy-egy átmulatott éjszakát.
     
     
    Fontos hangsúlyozni, hogy a mértéktelen alkoholfogyasztásnak hosszútávon meglehet a böjtje. Éppen ezért érdemes tisztában lenni a hatásaival és azzal, hogyan lehet a leggyorsabban regenerálni a szervezetünket.
     
    Mi okozza a másnaposságot?
     
    Kevesen tudják, de az alkohol az emberi szervezet számára – főleg nagy mennyiségben – méreg, hiszen etanol, etil-alkohol keletkezik. A túlzott, de akár kevés fogyasztás hatására túltermelődik a gyomorsav, ami irritálhatja a gyomorfalat. Ilyenkor szokott általában hányingerünk lenni, hiszen a szervezet a kiürítéssel próbál védekezni. Az emésztés lelassul, ami szintén nem engedi, hogy időben távozzanak a méreganyagok a testünkből. Emellett pedig kiszáradást, a hormonszint változását és a sejtek energiájához szükséges glükózszintet is befolyásolja. Azok, akik gyakrabban fogyasztanak alkoholtartalmú italokat, jobb, ha tudják, hogy az immunrendszer ellenálló képességét is nagyban rombolja. Fogékonyabbak lehetünk a betegségekre, vírusokra és gyengébbnek is érezhetjük magukat tőle.
     
    Ezek a másnaposság leggyakoribb tünetei
     
    Bár az emberek többségének felesleges leírni, de aki mégis megmenekült volna eddigi élete során a macskajajtól, az jobb, ha tisztában van vele, hogy a másnaposságnak van néhány kellemetlen tünete. Ilyen a fejfájás, a hányinger, hányás, émelygés, gyomorégés, de sokszor szédülhetünk is, hang- és fényérzékenységet tapasztalhatunk, de a különösen szenzitíveknél depressziót és szorongást is kiválthat.
     
    Ezt ne csináld másnaposan!
     
    A legfontosabb, hogy másnaposság esetén mi az, amit egyáltalán ne tegyünk, hogy ne rontsunk az amúgy is rossz helyzeten. Bár csábító lehet a reggeli kávé illata, mégis érdemes elkerülni a koffein tartalmú italokat. Ezek közé tartozik a kóla és az energiaitalok is, ugyanis felerősítik a fejfájást és a hányingert. Azonkívül, hogy csak az álmosságot űzik el, egyáltalán nincsenek jótékony hatással a szervezetünkre. A chipseket, a fast foodot, vagyis gyors ételeket is száműzzük a gondolatainkból, mivel a bennük található ízfokozók és töménytelen só még jobban kiszárítják a szervezetet. Sokan azt hiszik, hogy másnap csak zöldséget és gyümölcsöt szabad enni, mégis azt kell mondanunk, hogy óriási hiba, hiszen nem képes felszívni a szervezetünkben megmaradt alkoholt. Az utolsó tiltólistás dolog pedig a nikotin. Akárcsak az alkohol, kiszárít és az italozástól megterhelt szerveket is irritálhatja.
     
    Mit tegyünk a másnaposság ellen? Íme 5 tipp, hogy gyorsabban túl legyél rajta!
     
    Ha már sorban végig vettük azokat, amiket mindenképp kerüljünk el másnap, akkor itt az ideje, hogy azokat is megemlítsük, amelyek segítenek, - hogy ha nem is pillanatok alatt - de viszonylag gyorsan megoldást nyújtsanak a tünetekre.

    Az első, hogy pihenjük ki magunkat. Egy átmulatott éjszaka után illik 7-8 órát aludni, hogy a szervezet megfelelően tudjon regenerálódni. A felkelést követően viszont minél szakszerűbben kezdjük el a testünk újjáélesztését.

    Igyunk rengeteg szénsavmentes vizet, hogy a méreganyagok gyorsan és egyszerűen távozzanak belőlünk, valamint, hogy az anyagcserénket is felgyorsítsuk. Az alkoholfogyasztás a szervezetünk vitaminszintjére is kihat, így észszerű a megfelelő folyadékpótlás közben egy C-vitamint vagy egyéb hasznos vitamint is bekapni.

    Sokan éhesen szoktak kelni, ugyanakkor a már említett tiltólistás gyors ételek helyett együnk egy finom húslevest vagy teljes kiőrlésű tésztát, ami felszívja az alkoholt. Ha ezek mind megvannak, akkor nem árt, ha kéznél van egy erősebb fájdalomcsillapító is, de csakis a megfelelő mennyiségű víz fogyasztása mellett vegyük be, hogy valóban hasson.
     
    Ha valaki csodaszerekben gondolkodik, igyon egy kellemes gyógyteát (kamilla, citromfű). Kutatások szerint a japán mazsolafa (Hovenia dulcis) a legkiválóbb másnaposságra, de sajnos ez hazánkban még nem elterjedt gyógynövény.

    Természetesen hozzá kell tenni, hogy az alkohol kis mennyiségben egyáltalán nem káros, de mindenkinek fontos tisztában lenni a saját határaival és azzal, hogy mennyit engedhet meg a szervezetének. Hiába a legelterjedtebb és legnépszerűbb legális tudatmódosító szer, méregként hat ránk és olyan kémiai folyamatokat indít el bennünk, amelyek hosszabb távon az egészségünket károsítják.
Küldd el email-ben Oszd meg Google+-on Nyomtasd ki a cikket

Kiemelt szilveszteri szállások