Szilveszter.hu

NAP

ÓRA

PERC

MP

A szilveszterig

hátra

lévő

idő

Belföldi szállások Külföldi szállások ProgramokKépeslapküldés
  • Tuti tippek a másnaposság ellen

    Értsd meg, kezeld, vagy előzd meg

    Tuti tippek a másnaposság ellen
    Van egy ismerősöm, aki sosem iszik alkoholt, csak szilveszterkor – persze pezsgőt, egy pohárral. Mondjuk ennyitől nem is fog berúgni, de mi van olyankor, ha valaki igenis felönt a garatra? A hollandok 60%-a például havi kétszer-háromszor biztosan másnapos, az amerikai egyetemisták 25%-a minden hétvégén, az angol férfiak 10%-a pedig havonta legalább egyszer.
     
    A legjobb módszer másnaposság ellen, ha nem iszunk alkoholt – mondják, mert tulajdonképpen továbbra sem ismert, hogy pontosan miért alakul ki. Rengeteg városi legenda kering a kezeléséről, különféle módszerekről és receptekről.
     
    Mi történik ilyenkor a szervezetben?
    1. Dehidratáció, azaz az alkohol vizet von el a szervezetből, tehát kiszárad a szád és fáj a fejed.
    2. Az etanol a májban acetaldehidre bomlik, ami tulajdonképpen méreg. Ezért émelyegsz, és ezért lesz hányingered.
    3. Az alkohol akadályozza a glükóz termelést a májban (ami az agy üzemanyaga), így pedig kimerült és gyenge leszel.
    4. Az alvás REM (Rapid Eye Movement) fázisai – tehát amikor álmodunk – lecsökkennek, így az a kevés hajnali óra, amikor aludhatnál, nem lesz pihentető.
    5. A torok hátsó része ellazul, te pedig valószínűleg horkolni fogsz.
     
    Válaszd a megelőzést! A buli közben is tehetünk azért, hogy a másnapunk kevésbé menjen kárba. Így:
    1. Legyél lehetőleg kipihent. Ez nem vicc, működik.
    2. Igyál sima vizet az italod mellé, és egyél valami zsírosat is! A zsír ugyanis késleltetni fogja az alkohol felszívódását. Ha nincs egy jó gyrosos a közelben, a sós mogyoró is megteszi.
    3. Válassz inkább alacsony metanol-tartalmú italokat. A vodkában és ginben a legkevesebb, míg a rumban és bourban whiskey-ben a legtöbb. 
    4. Ne keverd, ne váltogasd az italokat! Lehetőleg tarts ki végig egy típus mellett.
    Ha nem voltál elég elővigyázatos, és megtörténik a baj, akkor:
    1. Sok víz, paradicsomlé vagy frissen facsart narancslé.
    2. Magas cukor, vagy magas keményítőtartalmú ételek: kedvenceink a banán és a sültkrumpli! Kávét viszont kifejezetten NEM ajánlott reggel inni (kivéve, ha minden reggel iszol, mert akkor az elvonási tünetek miatt még jobban fog fájni a fejed).
    3. Intenzív sport, hiszen a szapora szívveréstől gyorsabb a méregtelenítés folyamata is.
    4. Egyszerű és nagyszerű: sok alvás (ha megteheted).
    5. A kutyaharapás szőrével csak egy városi legenda. Sajnos.
    6. Csekkold másnapos receptgyűjteményünket ITT és ITT.
Küldd el email-ben Oszd meg Google+-on Nyomtasd ki a cikket

Keresés

Hírlevél feliratkozás

Minden ami buli, szállás és stílus. Értesülj emailben!