Szilveszter.hu

NAP

ÓRA

PERC

MP

A szilveszterig

hátra

lévő

idő

Belföldi szállások Külföldi szállások ProgramokKépeslapküldés
  • Így turbózd fel a kávéd!

    5+1 tipp a szuperegészséges kávéért

    Így turbózd fel a kávéd!
     
    A hiedelmekkel ellentétben a kávé számos előnye ismert: serkenti az agyműködést, segíti az emésztést, erősíti az izmok összehúzódó képességét, szíverősítő és serkenti a vizeletkiválasztást is – ráadásul alacsony a kalóriatartalma. Hogy ne mindig espressot kortyolj feketén, íme néhány tipp, amivel reggeli kávédat könnyedén felturbózhatod!
     
    1. Sose cukrozd túl
     
    A modern táplálkozás szerint igyekeznünk kell teljesen kizárni a cukrot az általunk fogyasztott ételekből és italokból, hiszen ez az egyik legkárosabb összetevő, ráadásul teljesen felesleges is. Persze nem mindenki élvezi a kávé kesernyés ízét, de szerencsére rengeteg alternatívával helyettesítheted, a méztől a steviáig, vagy xilitig (de sose használj mesterséges édesítőszert).
     
    2. Mindig minőségit
     
    Ahogyan az ételeknél, úgy a kávénál sem mindegy, hogy milyen minőségűt fogyasztunk. Ez vonatkozik az alapanyag minőségére és annak kezelésére, feldolgozására is, hiszen olyan növényvédőszereket, gyomirtókat vagy egyéb toxinokat tartalmazhat, amiket egyáltalán nem emberi fogyasztásra szántak. Ezért ahol csak lehet, válassz organikus, frissen darált kávékat.
     
     
    3. Adj hozzá fahéjat
     
    Ez a jótékony hatású fűszer csökkenti a vércukor- és koleszterinszintet, öregedésgátló és vírusölő is. Emellett ráadásul szuperül illik a kávé ízéhez, és meglepően harmonikus és izgalmas ízt tudsz kihozni a szokásos kávédból.
     
    4. Adj hozzá kakaót
     
    Még egy hasznos hozzávaló a kávédba, mivel jót tesz a keringésnek, véd a cukorbetegségtől, óvja az immunrendszert, valamint hálistennek késlelteti az öregedést. Ha pedig organikus, és cukrozatlan kakaót szórsz kávédba, biztos lehetsz benne, hogy isteni finom is lesz az eredmény, nem csak hasznos.
     
    5. Kerüld a zsírszegényt
     
    Amit a reklámokban zsírszegény tejnek, krémpornak vagy tejszínnek állítanak be, az biztos, hogy nem fog jót tenni, hiszen erős feldolgozáson mentek át és ugyancsak tele vannak káros összetevőkkel – úgyhogy kerüld őket mint ördög a tömjénfüstöt. A magas zsírtartalmú, kevésbé kezelt tejtermékek ráadásul sokkal egészségesebbek zsírszegény változataiknál, miközben érdekes módon csökkentik az elhízás kockázatát is!

    +1 A jó öreg papírszűrő
     
    Hogy teljes mértékben kizárhasd a káros anyagokat, használd az ádásos papírszűrőt, mint ahogy nagyszüleink is tették! Ezáltal a koffein és egyéb előnyös összetevők átfolyhatnak, de a koleszterinnövelő diterpéneket például visszatartja. 
     
     
Küldd el email-ben Oszd meg Google+-on Nyomtasd ki a cikket

Keresés

Hírlevél feliratkozás

Minden ami buli, szállás és stílus. Értesülj emailben!